brommers, tunnels.palmen, - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Joke en charles van Egmond - WaarBenJij.nu brommers, tunnels.palmen, - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Joke en charles van Egmond - WaarBenJij.nu

brommers, tunnels.palmen,

Door: charles

Blijf op de hoogte en volg Joke en charles

19 November 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Dag 11 13 nov
Vandaag vertrekt u naar de grootste stad van Vietnam, Ho Chi Minh City, het vroegere Saigon. Na de lunch staat er een stadstour op het programma. U bezoekt eerst het oorlogsmuseum waar u een goede indruk krijgt van de impact en verwoestingen van zowel de Franse als de Amerikaanse oorlog. Vervolgens wordt er een korte fotostop gemaakt bij het Reunificatie paleis en bezoekt u het postkantoor en de kathedraal welke beide een mooi voorbeeld zijn van de Franse koloniale architectuur. Na het stadhuis wordt de stadstour afgesloten met een bezoek aan een grote overdekte markt in het centrum van de stad.
Lunch en diner in een restaurant in Ho Chi Minh City.

Dag 12 14 nov
Na het ontbijt bezoekt u de Cu Chi tunnels. Het district Cu Chi was tijdens de Vietnamoorlog een bolwerk van verzet van de Viet Cong strijders die jarenlang aan het ingenieuze tunnelstelsel hebben gewerkt. Dit tunnelcomplex heeft een omvang van zo`n 250 km en is aangelegd rond 1948. U zult ter plaatse een kaart van het district zien waar u de doorsnede van een stukje tunnelstelsel kunt zien. Na de documentaire film zult u het terrein betreden waar u uitleg krijgt over o.a. boobytraps, gebruikte kamers en de Hoang Cam keuken. Het is ook mogelijk om zelf met de lokale gids een klein stukje door de tunnels af te leggen.
De middag is verder ter vrije besteding. U kunt het centrum in gaan om te winkelen maar er zijn ook facultatieve excursies beschikbaar. De reisleider kan u hierbij adviseren.
Lunch en diner in een restaurant in Ho Chi Minh City.

Dag 13 15 nov
Vandaag vertrekt u met een binnenlandse vlucht naar de Con Dao eilanden. Deze archipel bestaat uit 15 eilanden waarvan Con Son het grootste is. Tot 1975 werd dit eiland gebruikt als gevangenis voor bekende Vietnamese vrijheidsstrijders.
Con Son is een prachtig eiland wat zich kenmerkt door tropische oerwouden, mangrovebossen en verscholen strandjes.
Lunch en diner in het hotel.

Dag 14 16 nov
Vandaag heeft u een vrije dag. U kunt lekker ontspannen bij het hotel of onder begeleiding van een lokale gids een wandeling maken waarbij u kunt genieten van de diversiteit aan flora en fauna die het eiland te bieden heeft. Con Dao behoort tot de betere duiklocaties van het land en het is dan ook mogelijk om te gaan snorkelen of duiken.
Lunch en diner in het hotel/restaurant.

Dag 15 17 nov
Vandaag vliegt u vroeg in de ochtend weer terug naar Ho Chi Minh City. Na aankomst vervolgt u de reis naar Cai Be voor een boottocht op de Mekong Rivier. De Mekong is met zijn 5.000 km één van de langste rivieren ter wereld. Op het water en langs de kant zult u veel bedrijvigheid zien. Onderweg bezoekt u een kokosfabriek. U luncht in een huis langs de rivier waarna u met roeiboten nog een tochtje maakt door de zijkanalen van de Mekong Rivier. Per bus vertrekt u naar het hotel in Can Tho wat de grootste plaats is in de Mekong Delta.
Diner in een restaurant in de stad

hoi thuisblijvers

we hebben nog enorm naar ons zin ,na een vrije dag op een prachtig eiland ging de wekker vanmorgen om 5 uur af en een paar uur later zaten we in het vliegtuig riching vaste land daar stond de bus al klaar om ons
120 km zuidelijker te brengen daar aangekomen lag er al een bootje klaar die naar ons lunch adres bracht .ik heb het in het begin over veel water gehad , we hebben eenuur of 2 door kanaaltjes gevaren en daarna de mecong rivier overgestoken dat was toch wel spannend heel erg breed en een behoorlijke stroming.

morgen gaat de wekker weer om half 6 dan gaan we met een vleugelboot naar een mooi eiland waar we weer gaan genieten van een vrije dag .daarna gaan we naar cambodja.

eventjes uitleggen hoe de verslagjes tot stand komen..
de foto's zet ik er bij de receptie op daarna ga iknaar de kamer en op mijn tabletje probeer ik een verhaaltje
te schrijven...zonder hoofdletters die kan ik niet vinden

ps ..er zijn al mensen die naar een frikandel speciaal verlangen weer eens wat anders dan chinees

groetjes uit het warme vietnam

• 16 November 2011 - 19:23

Christ-Annique:

19e... Neutje op of sloeg de vermoeidheid toe? Gelukkig kon je lekker ontspannen in 't zwembad Charles. Mooie foto's van jullie verblijf.Gemak dient de mens moet een lachende Joke hebben gedacht:) bij deze laatste foto. Wij wachten de beschrijving af maar deze foto's spreken eigenlijk voor zich. Geniet ze, lfs Chr en An XX.

• 16 November 2011 - 21:05

Agnes En Ton:

Hoi Charles en Joke,

Was het plotseling 19 augustus toen je die hele trap met drank op had Charly??
    Leuke foto's allemaal en dat zwembad ziet er echt heerlijk uitnodigend uit.
    Hier in Nederland is het nu echt wel koud aan het worden hoor, brrrr
    Liefs,
    Agnes

• 18 November 2011 - 19:17

Fam Bos- Visscher:

Hallo reisgenoten van Ina Visscher..

Wat een mooi land! Wij genieten van de fotos en verhalen..

Wilt u de groeten doen aan onze oma, moeder, schoonmoeder?
    En bedanken voor de kaart!

Met vriendelijke groet,

Maaike En rest van de famillie Bos -Visscher