de laatste loodjes - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Joke en charles van Egmond - WaarBenJij.nu de laatste loodjes - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Joke en charles van Egmond - WaarBenJij.nu

de laatste loodjes

Door: charles

Blijf op de hoogte en volg Joke en charles

23 November 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Dag 20 23 nov
Vandaag vervolgt u uw reis naar Siem Raep. Onderweg rijdt u door een vlak landschap met vele rijstvelden. U stopt bij een lokale markt waar insecten verhandeld worden die een delicatesse zijn in Cambodja. De specialiteit van deze markt is de gefrituurde Tarantula spin. Verder zal er na de lunch gestopt worden bij een brug die meer dan 1000 jaar geleden door de Khmer is aangelegd. De brug verkeerd in een goede staat en wordt nog steeds gebruikt. Siem Raep is een bruisende stad gelegen bij de legendarische tempels van Angkor.
Lunch onderweg en diner in een restaurant in Siem Raep.

Dag 21 24 nov
Deze dag staat in het teken van het grootste en meest indrukwekkende religieuze bouwwerk ter wereld, het tempelcomplex van Angkor.
Angkor is de naam van de oude hoofdstad van het Khmerrijk waar Khmer-vorsten in een periode van 600 jaar vele tempels hebben gebouwd in de dichte jungle van Cambodja. Met uitzondering van Angkor Wat waren alle tempels overwoekerd door de jungle. Het tempelcomplex van Angkor telt meer dan 30 hoofdcomplexen met tempels, baden en beelden. Een deel ervan ligt nog steeds verscholen in de oerwouden.
U bezoekt vandaag tempelcomplex Angkor Thom. Dit complex is in de 12e eeuw gebouwd om de overwinning op het rijk Champa te eren. Het herbergt zowel Hindoeïstische als Boeddhistische tempels en het 300 meter lange olifantenterras van de Lepra Koning. Uiteraard brengt u ook een bezoek aan het wereldberoemde tempelcomplex Angkor Wat.
Dit complex is in de 11e eeuw gebouwd en met een tempel van maar liefst 65 meter hoog de grootste in de wereld. Angkor Wat staat sinds 1992 op de werelderfgoedlijst van UNESCO. Lunch in een restaurant bij Angkor Wat en diner in een restaurant.

Dag 22 25 nov
Vandaag heeft u een vrije dag waarin u in de gelegenheid wordt gesteld om zelf nog enkele tempelcomplexen te bezoeken.
U kunt er ook voor kiezen om facultatief een mooie boottocht te maken over het grootste meer van Cambodja, Tonlé Sap. Het Tonlé Sap-meer is bijzonder te noemen vanwege de wisselende stromingen. Tijdens het regenseizoen kan de Mekong Rivier, welke in verbinding staat met het Tonlé Sap-meer, de hoeveelheid water niet aan waardoor het meer twee keer zo groot wordt. In de droge periode stroomt dit water weer terug naar de Mekong Rivier. Door deze stroming leven de mensen aan de oevers in huizen op palen. Daarnaast kent het gebied vele Vietnamese drijvende huizen. Tijdens de boottocht kunt u genieten van het dagelijks leven langs de oevers.
Om geen beslag te leggen op uw tijd is de lunch vandaag niet inbegrepen.
In de avond wordt er een afscheidsdiner in een restaurant in de stad georganiseerd.

• 23 November 2011 - 11:49

Agnes En Ton:

halloooooo,

Veel plezier nog in Cambodja en we wensen jullie natuurlijk een hele goede terugreis!!!
    XXX Agnes

• 23 November 2011 - 12:57

Jan En Babs:

Hoi Joke en Charles

Bedankt voor jullie reisverslag ook wij hebben genoten van de mooie fotos en de reisverslagen , zo hebben wij de reis ook een beetje meebeleeft.

Groetjes en goede reis terug Jan en Babs.

• 23 November 2011 - 20:03

Christ-Annique:

Hoi Joke en Charles,
    Geniet nog een paar dagen in Cambodja. Bedankt voor 't reisverslag zodat we 'n beetje konden meegenieten van jullie reis. Natuurlijk een goede vlucht naar huis toegewenst!!!!! lfs Chr en An XXX

• 23 November 2011 - 20:21

Sjaak & Anneke:

Hallo Charles en Joke, Wat een geweldige vakantie moeten jullie hebben zeg, daar kan Italië niet tegenop hoewel dat ook heel mooi en super gezellig was met jullie hahaha.
    En jochie jij zit aan je frietjes maar je kijkt er een beetje vermoeid/verdrietig bij was je moe of was je moe??????
    Geniet nog van jullie 4 dagen en wij wensen jullie een hele goede vlucht terug.
    Vandaag ben ik met een vriendin naar de Margriet Winterfair geweest was erg leuk en morgen gaan we met onze oudste kleindochter (hopelijk kunnen jullie dat ook over een jaartje of 5) naar Kerstmarkt in de grotten van Valkenburg, heerlijk met de trein.

Hartelijke groeten
    Sjaak en Anneke XXX

• 23 November 2011 - 21:54

Niek:

Idd papsie erg vrolijk kijk je niet bij de frietjes!!
    Tot zaterdag frietjes dag ;-)

• 24 November 2011 - 09:44

Anke:

Hallo Charles en Joke,
    Ik vind het erg leuk en fijn dat wij mee hebben mogen kijken tijdens de reis. Zo hebben mijn kinderen opa Jac en oma Dori ook kunnen zien op vakantie! We willen ze van hieruit dan ook de groetjes doen. Alles gaat hier zijn gangetje. Wens jullie allemaal een hele goede reis naar huis en zien opa en oma zaterdag graag weer terug! Bedankt, Anke (dochter van Jac)

• 25 November 2011 - 13:33

Veronica:

nemen jullie dat kindje met het krabje mee voor ons???!!!
    goede reis terug
    xxl

• 26 November 2011 - 11:37

Fred En Lia:

Charles en Joke hartelijk dank dat we in jullie foto's mochten kijken.

• 26 November 2011 - 20:53

René:

goede reis terug broer,
    jullie laatste foto's hebben ons weer inspiratie geleverd voor de tuin en de keuken.

Groetjes en tot binnenkort.

• 27 November 2011 - 13:19

Jac Tijssen En Dori:

Hallo Joke en Charles,
    Heel veel dank voor de foto,s op de site geweldig goed.
    Dank zij jullie hebben we een fantastische reis gehad.
    Ook namens mijn dochter Anke moet ik je bedanken voor de foto,s en het reisverslag.

Groetjes Jac